20.8.10

Fredag



...ett glas vin utan maken men med sonen (sonen drack mjölk), en god köttbit och lite sallad. Dottern kommer hem barrikaderar vardagsrummet (säger man så nu för tiden?) med ett gäng tjejer. Just nu sitter jag här framför min dator och längtar till i morgon när jag och maken ska ha vuxensemester i två dagar och en natt på Ulvön, tillsammans med syster och svåger. Jag kan lugnt påstå att jag känner mig lite över för tillfället, längtar till lördag.......kliver på båten 10.15 pip och landar på Ulvön strax efter lunch, kanske hyr vi varsin cykel och cyklar runt ön, beror på dagsformen, eller bara promenerar och insuper atmosfären och känner oss fria för en stund. På kvällen äter vi en fantastisk middag och dricker gott vin och så vidare och så vidare..........

Inga kommentarer: